söndag 10 juli 2011

Men nu då? Får jag känna mig kränkt nu?!?!

En pojke på 7 år dödades i morse i min hjärtas stad Umeå. Jag har ingen aning om vem som är skyldig, vilken religion eller kulturell bakgrund personen har... faktum är att jag inte kunde bry mig mindre om det. Vid sådana här tillfällen önskar jag att jag hade fel, att det finns ett helvete och att personen som begått det här mordet får brinna i den eviga elden. Synd att verkligheten inte lystrar till önsketänkande. Barn är det dyraste vi har och jag kan inte tänka mig att en värre handling än att bruka våld mot en person som är i beroendeställning och helt försvarslös.
Just nu känner jag mig som människa kränkt, hoppas det är ok?




Men trots att jag inte vet någonting om förövaren skall jag ge mig på en gissning om vad som föranledde mordet.

Såg just att en av de misstänkta har släppts idag. Min fördomsfulla gissning är att båda föräldrarna greps, mamman släpptes och pappan är misstänkt och motivet är någon form av mindervärdeskomplex/förlorad heder mot kvinnan som gått ut över sonen? Någon som vill sätta emot? Jag erkänner villigt om jag har fel... dvs OM jag har fel.

1 kommentar:

  1. Att känna sig kränkt är väl på modet nu? Alla ska vara kränkta av den senaste händelsen. De som oftast blir kränkta av allt är just muslimerna.
    Själv känner jag mig kränkt utav religioner och dålig musik i största allmänhet ;)

    SvaraRadera