tisdag 21 juni 2011

Help!!! We are running out of virgins!!!

Läste att Pakistansk militär framgångsrikt hade lyckats desarmera ett bombbälte som talibaner placerat på en 9-årig flicka. Det här är bara ett exempel av den våg av misslyckade och "lyckade" självmordsbombningar utförda av barn den senaste tiden. Bland annat i februari dödades 31 nyrekryterade soldater i Pakistan av en 12-årig självmordsbombare.
Hur kommer det sig att en grupp män utan att skaka på handen kan placera ett bombbälte på en liten flicka? Den enda förklaringen jag kan komma på är att i och med att muslimska extremister självmordsbombar sig sönder och samman till höger och vänster så måste det innebära en oerhörd åtgång på oskulder i paradiset. Och med tanke på att 9-åriga flickor enligt profeten Muhammed är lovligt byte så är mattematiken lika enkel som 2 + 2 = 4.
Hmmm... Man kan skämta om det här men jag blir faktiskt lite illamående av mig själv. Jag vill bara påpeka att det är dessa odjur till ursäkter till människor som är anledningen till att Sverige har soldater i Afghanistan. Låt oss hoppas att vi stannar där till siste taliban har lämnat jordelivet på ett eller annat sätt.
Flickan heter Sohana och skulle ha varit död nu om det gick som de galna skäggmurvlarna fick som de ville.

Nedanstående video kommer från Wahiristan som är Taliban-country inne i Pakistan. Så här djupt har fredens religion präglat barnen där. När jag var liten lekte jag zorro, barnen i wahiristan har en liten annorlunda vinkel på det här med att vara hjälte. Jag kan inte säga det mer tydligt än Christopher Hitchens; Religon poisons everything.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar