tisdag 23 augusti 2011

Umeå HC:s djungeltrumma gör sig påmind... anti-islamistisk - anti-ischlamistisk! En idiot äntrar scenen...

I mina tonår var jag aktiv Umeå Hard core-scen. Det politiska rörelsen som var starkt sammankopplad med musikkulturen hade dock smått sekteristiska drag.
Om någon nuddade gränsen för vad som var socialt acceptabelt inom gruppen började djungeltrummorna dundra. Dock inte i D-takt, det här var före den ohyggliga D-taktens intåg. Snabbt som blixten visste alla om vad som skett. Det som hade hänt och "förövaren" fördömdes så fort och så hårt som möjligt så att alla kunde distansera sig från risken att själva hamna under bilan.
Själv hamnade jag i onåd och fick ett flygblad i A4 format, i 8 punkters skrift, skrivet om mig när jag uttryckte ordet "brud" till fel person vid fel tillfälle. Som en perentes fick jag min hämnd många år senare när den drivande kvinnan bakom flygbladet ställde ut jordhögar på Bonniers konsthall... kommentar överflödig... HAHAHA!!!


Jaja det var länge sen men nu möts jag och Umeå HC:s djungeltrumma igen. En vän till mig har nu hört att jag skulle driva en anti-islamistisk blogg...
Well... men en stor suck känner jag igen den social kontroll som utövades i mitten av 90-talet men till skillnad från då så kunde jag inte bry mig mindre om vad som sägs om mig av en grupp människor vars åsikter konservativt cementerats.

Svaret på den direkta frågan är faktiskt "Ja" och "Nej".
Definitionen av Islamism är en politisk filosofi som ämnar att införa Islam som politiskt system. Att införa en 1400 år gammal vidskeplig människofientlig religion som grund för vilket samhälle som helst är jag i allra högsta grad emot.
Men att vara anti-islamist i dagens svenska debattklimat där Islam blivit uppgraderad till ras är ungefär detsamma som tillbe Anders Behring Brevik och önska att Arn och gänget hade utrotat alla muslimer för tusen år sedan.

I det sammanhanget är svaret ett tydligt NEJ!
Antydan att min blogg skulle vara fientlig mot muslimer tyder på att personen som säger det saknar läsförmåga. Gå igenom min blogg och se vad jag skriver om.
Jag har gått hårt åt många personer, framför allt skämtet till forskare Sara Duppils. Men jag har inte riktat in mig på någon muslim galning mer än vad jag har riktat in mig på någon annan. Borde dock kanske bättra mig på den punkten... Fd. rektorn, moderatriksdagsmannen och ordf. för islamiska förbundet Abdirisak Waberi ligger närmast till hands.

Så frågan jag måste ställa mig är; Vad är det för sjukt klimat vi har i Sverige idag? Vad är det som gör Islam till ett ämne som skall särbehandlas i alla sammanhang?
Vad får en person att välja ordet anti-islamistisk och inte anti-katolsk eller anti-spiritistisk när denne beskriver min blogg trots att jag spyr lika mycket galla över alla?

Tolkningen av min "anti-islamistiska" blogg säger betydligt mer om personen som uttrycker åsikten än om mig.
Ärligt talat, den uppenbarligt inte fullt vakna eller läskunniga personen kan fara och flyga. Jag har inte tid med idioter. Vad sägs om det personangreppet???
Är min blogg och jag anti-HC-djungeltrumma nu?
Nej, inte tillräckligt... fuck you very much!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar