fredag 16 mars 2012

Mångkulturens mellanöstern.

Här om dagen postade en brittisk kompis en länk på facebook som jag först trodde var ett skämt men efter att jag nu sett DN och flera andra medier rapportera om det måste jag tyvärr tugga i mig det galna faktumet att det är sant.

Minst 90 unga män har mördats för att de klätt sig för "emo" dvs. för likt västligt. Läs det igen; NITTIO män har mördats för att de klär sig på ett sätt som andra tycker är fel. Och vad har inspirerat dessa bindgalna gäng att bete sig likt den psykiskt sjuke Ander Behring Brevik?
Jo, som vanligt visar religionen sin fula nuna och shia-Islam bygger på sitt jävligt dåliga track record med ännu mer blodutgjutelse.
Massakern började med att Iraks inrikesministerium kallade den nya klädtrenden för "Satanistisk" och i och med att Koranen uttryckligen beskriver djävulen som en fiende till gud blir den ofrånkomliga summan att djävulen skall bekämpas med alla stående medel och resultatet ser vi nu.


                          (Djävulen är sannerligen människans svurne fiende! (Josef 12:5) )




En av de 90 mördade pga. sin frisyr/klädstil.

Som musiker får jag lite då och då svara på intervjuer och här om dagen damp det ned en intervju från Iran av alla ställen. Det var som vilken intervju som helst men han passade på att fråga mig vad jag visst om Iran som land och vilken situation ungdomar som gillar hård musik har.
Jag passade på att fråga honom om vad som skulle hända om han skulle åka fast för att lyssna på vår musik och det här var hans svar:

Usually people who listen to Metal and Rock music in Iran tend to go after showing off and putting emphasize on fashion. If someone's caught listening to hardcore bands they would get punished and would have to pay a fine, usually 20-30 dollars, I think. As for more obvious fans who wear tshirts or have strange haircuts, if they're arrested they would spend a night in prison or get 10 lashes for their punishment. Of course, with "Baseej" paramilitary forces at large, it seems they rely on more brutal and terrorizing methods. I used to have a friend who got beaten by "Baseej" forces and had to write down that he will never wear a Slayer t-shirt. He was too scared to even go out. Of course,  you may even know Iranians better than I do: They always find a way to circumvent obstacles.

Som en liten passus kan jag påpeka att straffet 10 piskrapp även är straffet för om en kvinna kör bil i Saudiarabien så de wahabistiska Sunnimuslimerna kan de också.

Så här ser en rygg ut som blivit piskad med 74 rapp för brottet att klätt sig oislamsiskt i Iran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar