tisdag 20 mars 2012

Voltairs om din jävla armhåla.


Det här är Linas äckliga armhåla.
Är det mobbing att jag som enskild individ tycker att kroppshår under armarna och mellan benen är ohygieniskt och motbjudande?
Är det mobbing att jag som heterosexuell man faktiskt tycker det är värre när jag ser kvinnors kroppshår än mäns?

Svaren på dessa frågor är förstås nej.
Men däremot är det mobbning när människor som grupp flyger på en person som sticker ut bara för att hon gör det.
Lina verkar vara en fantastisk tjej som står upp för vem hon är även om hon fått en tsunami av internetmobbning emot sig. Det är något värt att bevara även om jag tycker att håret under armarna skall bort, bort, bort!!!

Det värsta med den här icke-historien är den kannonad av äckliga armhålor som människor, i en kombination av otroligt mycket fritid och någon förvirrad föreställning om att naturligt är detsamma som bra, postat på min facebook-feed.

Jag kontrar med ett citat av Voltair;
"Jag må hata håret i dina armhålor men jag skulle dö för din rätt att inte raka det".

Jag tänkte även föregå med gott exempel och väga upp övervikten av orakade armhålor på nätet så här kommer min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar